2024. december 21.
Útépítések, kislabor, harc a parlagfű ellen

Ez történt a városban - "két ülés közt"

2011. szeptember 26. hétfő

Honlapunk mostantól teljes egészében közli dr. Szalay László polgármester beszámolóit, melyek a képviselő-testületi ülések elején hangzanak el. Itt szó esik mindarról, ami városunkban történik; egyfajta összegzése ez a testület és a hivatal munkájának.

Méltán tarthat számot érdeklődésre mindaz a munka, amit a testület megbízásából a polgármester, a jegyző és a hivatal elvégez. Eddig csak a képviselők döntései voltak olvashatók honlapunkon, mostantól arról is beszámolunk - a polgármester szavait szöveghűen idézve - mi valósult meg a feladatokból.

                              

                                2011. szeptember 26.


•    Dunaharaszti Város Önkormányzata és a Dunaharaszti Református Egyházközösség által 2011. március 30-án aláírt támogatási szerződésben rögzítésre került, hogy az Önkormányzat - 2011. évi költségvetéséről szóló 5/2011. (III.1.) sz. rendeletének 2/c számú mellékletének B/6. tételén jóváhagyott előirányzatból - 1.000.000,- Ft összegű támogatást adott új lelkészlakás kialakításához.
Az építéshez szükséges telekvásárlás időközben meghiúsult, ezért a tervezett építésről le kellett mondaniuk. Az egyházközösség a támogatást a meglévő és felújításra szoruló parókia kivitelezésére kívánja fordítani, melyhez kéri a Képviselő-testület jóváhagyását.
•    Befejeződött a Lónyai utca, Mikszáth köz és Kinizsi utca útépítése.
•    Elkészültek az Arany J. utca (Mindszenthy és Jókai u. közötti szakasz) burkolatszélesítési és burkolaterősítési, valamint a Paradicsom-szigeti bekötő út felületi zárásának munkálatai.
•    Elkészültek az Árok utca és a Sport köz felületi zárásának munkálatai.
•    A következő csapadékvíz-elvezetési feladatok fejeződtek be:
o    Bezerédi utca (A-3 és mezőgazdasági területek között)
o    Rózsa utca (Táncsics és Kandó u. között)
o    Kikelet utca.
•    Közbeszerzési szerződések szerint befejeződtek az intézményi felújítási, karbantartási, egészségügyi festési munkák minden intézményben.
•    Megkezdődött a Napsugár Óvoda energetikai felújítása I. ütem kivitelezése uniós pályázati támogatással.
•    Szeptember 1-től módosított menetrend szerint közlekednek a helyi járatú autóbuszok. A menetrendi struktúra alapját az ütemes menetrend képezi, továbbra is elsődlegesen a HÉV közlekedéséhez igazodva, cél volt, hogy a kisebb forgalmú vonalakon is fejlődjön a szolgáltatás. A menetrendi teljesítmény kissé megemelkedett, bevezetésre került a járatszámozás, a bevált iskolabuszok körjárati rendszerben (4-es jelzéssel) integrálódtak a menetrendbe. A közösségi közlekedés színvonalának emelése érdekében elengedhetetlen követelmény a buszok műszaki állapotának javítása, mely természetesen a szolgáltató feladata.
•    A PRO RÉGIÓ ellenőrizte a „Különféle bútorok beszerzése Dunaharaszti Laffert kúria részére” tárgyú közbeszerzési eljárást. Az ellenőrzés megállapította, hogy a közbeszerzés – mint eddig minden esetben - minden szempontból kifogástalan. Az ajánlattételi felhívásban és a dokumentációban rögzített műszaki tartalom a tárgyi pályázati projekt keretében tervezett beruházással teljes mértékben összhangban van.
•    Végső stádiumába érkezett a „Dunaharaszti városközpont attraktivitásának növelése új funkciók kialakításával” című pályázati projekt. Benyújtásra került a záró kifizetési kérelem.
•    A Laffert-kúria üzemeltetésére vonatkozó szerződés aláírásra került és azóta az épület egyre több színes programmal várja a dunaharaszti lakosokat.
•    A pályázat megvalósításához és fenntartásához kapcsolódóan önkormányzatunk vállalta, hogy a gazdasági funkcióra vonatkozó indikátoroknak megfelelően, a rekonstruált kúriában kávézót alakít ki, amelyet a kötelezően előírt 5 éves fenntartási időszak során – helyi vállalkozó bevonásával - üzemeltet.
•    A kávézó üzemeltetési pályázatára 4 referenciával rendelkező dunaharaszti vállalkozó - a Monaco Kft, az S. T. Univerzum Kft., a Total Gastro Kft. és a Greenline Top Kft. - került meghívásra és 3 pályázat érkezett. Mindhárom pályázó a minimális bérleti díjat ajánlotta meg, különböző elképzelésekkel az üzletmenetről. Az összességében legkedvezőbb ajánlatot - a projekttel összefüggő kapunyitó rendezvénysorozat keretében, a kávézót jelenleg megbízási szerződéssel működtető, Total Gastro Kft. adta, bruttó 51.000,- Ft/hó összegben. A nyertes pályázó tervei között a kávézó és ehhez kapcsolódóan az épület üzemeltetésével összefüggő marketing tevékenység, mint plusz vállalás is szerepel.
•    Sikeresen befejeződött a Templomkertben lévő Nepomuki Szt. János szobor 50% - ban pályázatból finanszírozott restaurálása és a Kulturális és Örökségvédelmi Hivatal igazolta, hogy a felújítási munkák megfelelnek a műemlékvédelmi előírásoknak.
•    Jellemzően a kül- és belterületek határán lévő belterületi ingatlanok voltak parlagfűvel erősen szennyezettek, így elsősorban a Bezerédi lakópark beépítetlen része, az Újhegyi dűlő, a Csokonai utca melletti területek, a Határ út és a Nádor lakópark melletti területek. A parlagfű elvirágzását megelőzve közérdekű védekezést rendeltünk el, így összesen 34502 m² területen történt meg a parlagfű elleni védekezés.
•    A közterület-felügyelettel együttműködve a belterületen közel 200 ingatlant érintettek az egyéb gyomnövényzet kaszálására történő felszólítások.
•    A Ráckevei Földhivatal a város külterületein többszöri ellenőrzést tartva 38122 m² területen rendelt el közérdekű védekezést. Több esetben a hántott tarlókon nőtt fel a parlagfű, ezért ismételt tárcsázást kellett volna a gazdáknak elvégezniük.
•    Az Önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok kaszálása havi rendszerességgel megtörtént, azokat a földhivatal az ellenőrzései során gyommentesen, rendezett állapotban találta.
•    A város közterületeinek, parkjainak fenntartása zavartalanul zajlott, kiemelt figyelmet kapott a szárazságra való tekintettel a Fő úton a fák, muskátlik öntözése.
•    Augusztus hónapban idén 2. alkalommal kezdődött meg a város külterületeinek megtisztítása az elhagyott hulladékoktól. Kiemelten szennyezett területek a Duna-Tisza Csatorna partja, Némedi útról leágazó földutak (pl.: Lomb utca), vasútvonal mente, Ganz Ábrahám utca, Dunaharaszti – Taksony közötti út, erdők, mezők szélei.
•    Dunaharaszti Város Hulladékgazdálkodási Tervének (2011-2016. közötti időszak) elkészítése folyamatban van. Jelenleg az adatgyűjtés folyik a közszolgáltató DHRV Kft.-vel együttműködve a szilárd- és folyékony hulladékra vonatkozóan, határidő szerint október 15-ig elkészül, így a novemberi testületi ülésen javaslom elfogadásra.
•    A kizárólag önkormányzati finanszírozásból, régi gépekkel és drágán dolgozó kislabor költségtakarékosabb, ugyanakkor szélesebb körű szolgáltatást nyújtó működtetését készítette elő dr. Bereczki Péter bizottsági elnök, dr. Heil Ádám bizottsági tag, valamint Pethő Zoltán jegyző úr.  Több hónapos egyeztető munka eredményeképp sikerült elérni, hogy az Önkormányzat éves szinten több mint 10.000.000,- Ft-ot takarítson meg úgy, hogy a szolgáltatás még bővül is. Az új rendszer október 1-től kerül bevezetésre. A lakosság tájékoztatása érdekében felolvasom az erről szóló kihelyezett hirdetményt (l. cikkünket)

„A Dunaharaszti laborellátás színvonalának javítása érdekében - Dunaharaszti Város Önkormányzata és a Szigetszentmiklósi Szakrendelő között létrejött megállapodás alapján - 2011. október 1-től a laborvizsgálatok menete a következőképpen változik:
A régi gépekkel, drágán dolgozó kislabor nem működik tovább.  Ez a tevékenység a jövőben a szigetszentmiklósi szakrendelő korszerűen felszerelt laboratóriumában történik.   2011. október 1-től a kislabor helyiségében mintavételi hely létesül. Minden laboratóriumi vizsgálathoz a mintavétel itt történik. Tehát a dunaharaszti állandó lakcímmel rendelkező lakosok közül senkinek nem kell a gyártelepi rendelőbe utaznia vérvételre. (Kivétel: AFP, vércsoport, ill. azon sürgős esetek, amikor a papíralapú leletre azonnal szükség van.)
A mintavételhez előjegyzés nem szükséges.
A leleteket a beutaló háziorvos a vérvétel napján már láthatja.  A papíralapú lelet - néhány speciális vizsgálat kivételével - másnap vehető át.
Vér-, és vizelet mintavétel:    minden nap    6.30 –   8.30-ig.
Leletkiadás:            minden nap    9.00 – 12.00-ig”
•    A CIS Hotel beperelte Önkormányzatunkat, miszerint hotelszámla tartozásunk áll fenn összesen 1.195 euro értékben. Az első tárgyalásra 2011. szeptember 23-án került sor Lienz Városi Bíróságon. Én, mint Dunaharaszti város Polgármestere képviseltem az Önkormányzatot és nyilatkozatot tettem, hogy az alperes nem az Önkormányzat, hanem Zwick András, aki a hotelszolgáltatást 2010 májusában igénybe vette és fizetés nélkül távozott. A Bíróság ezt tudomásul vette, megkeresik a magyar bíróságot, hogy hallgassák meg Zwick Andrást és a nyilatkozat alapján döntenek arról, hogy ki lesz az alperes.
 

Twitter megosztás Google+ megosztás