2022. augusztus 13.
A közelmúltban olvashattunk a sajtóban a tragikus kimenetelű allergiás rohamról, anafilaxiás sokkról, amiben egy 7 éves kisfiú néhány percen belül az életét vesztette. A hír megrázta az egész országot.

A súlyos allergiás rohamot ebben az esetben élelmiszer (mogyoró) váltotta ki, de hasonló állapot következhet be rovarcsípések, pl. méh- vagy darázscsípés esetén, vagy bizonyos gyógyszerek miatt.

„Az anafilaxia egy életveszélyes állapotot előidéző túlérzékenységi reakció. Azonnali orvosi beavatkozás nélkül- a légzés és a keringés összeomlása miatt- akár halálhoz is vezethet. Szerencsére a tünetek rövid időn belüli helyes megállapítása esetén könnyen kezelhető.” – olvashatjuk az allergiakozpont.hu oldalán.

Dunaharaszti Város Önkormányzata - hasonlóan több helyhatósághoz - úgy döntött, hogy az Egészséges Haraszti program keretéből mindegyik bölcsődének és óvodának, mindegyik általános iskolának és a gimnáziumnak is megvásárolja és biztosítja az adrenalin injekciót, amivel gyorsan és hatékonyan lehet közbelépni. Az orvosszakértők megegyeznek abban, hogy az adrenalin segít a roham kezelésében, csökkenti az ödémát, megelőzi a felsőlégúti elzáródást és optimalizálja a vérnyomást.

Twitter megosztás Google+ megosztás