2024. április 17.
Épül az új elkerülő út, ma személyesen mentem ki az építkezéshez a Bláthy Ottó utcába. Jól haladunk!

A "tanyasztráda" - ahogy a közösségi oldalon olvastam a frappáns elnevezést - megmarad, a földúton tehát az építkezés alatt is lehet közlekedni, ahogy a mellékelt fotóból is látszik. Az új út alapját önkormányzati területen, a jelenleg használt földút mellett alakítják ki bő egy hét alatt, az időjárástól függően pedig felkerülhet a mart aszfalt is.

Elértük azt is, hogy az útépítés költségeit nem mi fizetjük, hanem a Budapest-Belgrád projekt költségvetéséből finanszírozzák azt. Hamarosan tudjuk használni a jó minőségű, szilárd burkolatú utat, ami az 51-es út körforgalmához vezet.

Sokan panaszkodnak a dugók és a rengeteg autó miatt, olvasom a szemrehányásokat, hogy miért nem oldjuk meg ezt a problémát. 

Az egész agglomerációban és Budapest külső kerületeiben is évek óta, minden hétköznap reggel és délután áll a kocsisor. Budakeszitől Érden, Hűvösvölgyön, Dunakeszin, Veresegyházon, Fóton, Gödöllőn, Pécelen és Vecsésen át az általunk is ismert déli területekig ez a helyzet. A Dunaharasztin keresztül közlekedő autók száma naponta kb. 30.000, ennek 90%-a másik településről jön! Egyik város sem tudja kezelni a reggeli és délutáni dugók problémáját. Nincs nálunk a bölcsek köve, mi is kihívások elé vagyunk állítva. A Budapest-Belgrád vasútfejlesztés miatt jelenleg sokkal nehezebb a közlekedés az egész térségben, nem csak Dunaharasztin és a várható HÉV fejlesztés kapcsán is számos kényelmetlenséggel szembesülünk majd - előre szólok. Ugyanakkor a közösségi közlekedés fejlesztése valóban nagyon fontos, mert a folyamatos dugókat és a környezetszennyezést csak így lehet enyhíteni. 

Dr. Szalay László polgármester

Twitter megosztás Google+ megosztás