
A városunkat kettészelő vasútvonal (közismert nevén: Budapest-Belgrád) fejlesztése sok ijedtséget okozott városunkban, teljes joggal. A kisajátítandó ingatlanok, a zaj- és rezgésterhelés mellett Dunaharaszti "kettévágása" - megnövekvő vasúti forgalom mellett mindössze a meglévő, egyetlen aluljáró - valóban borús jövőt festett elénk.
Ugyanakkor megfeszített munkára is sarkallt minket mindez: be kellett mutatnunk a beruházás hátrányait, meg kellett találnunk azokat a csatornákat, amiken keresztül eljuthatunk a döntéshozókhoz. El kellett döntenünk, hogy minimális céllal megyünk-e csatába, vagy megpróbálunk elérni mindent, ami az átjárók ügyében csak lehetséges.
A második utat választottuk, megcéloztuk a lehetséges három különszintű átjárót, ami reálisan - és teljesen megalapozottan - felmerülhetett. Úgy tűnik, hogy sikerrel jártunk, mert a mai Magyar Közlönyből megtudhattuk, hogy kormánydöntés született arról, hogy a meglévő, Némedi úti aluljáró kiszélesítése mellett:
A Temető utcánál megépül a közúti aluljáró, ami a forgalmat a Paál László utcára, azon keresztül az 51-es útra vezeti majd, miközben kiszolgálja a Bezerédi telepet és a Máv-Alsót;
A Haraszty Ferenc utca elején, a piac északi végénél megépül egy gyalogos-kerékpáros aluljáró, ami legalizálja a jelenlegi "ösvényt", és lehetővé teszi a bringásoknak és a gyalogosoknak, hogy akadály nélkül bejárhassák Harasztit kelet-nyugati irányban;
A Határ út és a Szondi utca környezetében közúti felüljáró épül majd, így a város északi szélén is akadálytalan lesz az átjutás, a vonatok számától függetlenül.
És ezen kívül elértük azt is, hogy az átépítendő vasútállomások környékén megnövelik a P+R és a B+R (bringás) parkolók számát.
Kedves Harasztiak!
Köszönöm a támogatást mindenkinek, aki ebben segített, megyünk tovább, igyekszünk Önöket jól képviselni továbbra is minden olyan kérdésben, ami nyitott a vasútvonal ügyében!
Dr. Szalay László polgármester