2024. december 04.
Ülésezett a képviselő-testület

Elfogadták az önkormányzati cégek beszámolóit

2014. május 26. hétfő

Fontos közbeszerzésekben hozott döntéseket a képviselő-testület. Vezetői álláspályázatokat véleményeztek, és megalkották a város esélyegyenlőségi programját.

Az ülés kezdetén dr. Szalay László polgármester tájékoztatta a képviselő-testületet az előző ülés óta eltelt időszakban történtekről:
1.    A Dunaharaszti Város Önkormányzata könyvvizsgálatával megbízott Béta-Audit Kft. megbízatása 2014. május 31-én lejár. A szolgáltatás színvonalával elégedettek vagyunk. A szerződést változatlan feltételek mellett (86.395,- Ft + áfa / hó) a 2014. év könyvvizsgálatára vonatkozóan, a 2014. évről készített éves beszámolót elfogadó képviselő-testületi ülés időpontjáig, de legkésőbb 2015. május 31-ig meghosszabbítottuk.
2.    A 28/2014. (IV. 1.) BM rendelet lehetőséget biztosított az önkormányzatok részére a települések közbiztonságának növelését szolgáló fejlesztés megvalósításához szükséges támogatás igénylésére. Az önkormányzati önrészt nem igénylő támogatási lehetőséget kihasználva pályázatot nyújtottunk be a jelenlegi térfigyelő kamerarendszer fejlesztésére további 9 helyszínen.  A pályázathoz szükséges költségvetés – bruttó 10.705.186,- Ft - összeállítása, a helyszínek meghatározása a Dunaharaszti Rendőrőrs kollégáinak együttműködésével történt.  A rendőrségi adatokat és tapasztalatokat figyelembe véve a kamerarendszer további bővítése és fejlesztése közbiztonsági szempontból indokolt. A kamerarendszer további fejlesztése, telepítése révén a kamerarendszerrel ellenőrzött területeken a bűncselekmények számának további csökkenését várjuk, illetve segíteni tudjuk a rendőrség eredményes felderítéseit.  A pályázat 100%-os támogatási intenzitású, a belügyminiszter a támogatási kérelmekről az országos rendőrfőkapitány és a Nemzeti Bűnmegelőzéséi Tanács elnöke véleményének kikérésével dönt a rendelkezésre álló előirányzat erejéig 2014. május 31-éig.
3.    Megkezdődött a Körösi Csoma Sándor Általános Iskola földszintje, I. emelete és II. emelete vizes helyiségeinek épületgépészeti felújítása. Az iskolában az épületgépészeti alapvezetékek elöregedtek, a dugulásból eredő hibaelhárítások szinte mindennaposak voltak. A felújítás során kicseréljük a 3 szinten a függőleges és vízszintes épületgépészeti alapvezetékeket és a bontások mentén sávosan helyreállítjuk a burkolatokat, valamint új szanitereket és csapokat szereltetünk fel. A felújítás az iskolavezetéssel egyeztetve szakaszosan történik, biztosítva folyamatosan az intézmény működését. A felújítási munkák befejezési határideje 2014. június 6-a.
4.    Dunaharaszti Város Önkormányzata 2013. évben sikeresen pályázott két helyszínnel is a Közép-magyarországi Operatív Program kiírására. A Körösi Csoma Sándor Általános Iskola épületére telepítendő 49,92 kWp polykristályos napelemes rendszer kiviteli tervei elkészültek, a szolgáltatóval az energia visszatermelésére vonatkozó megállapodás aláírásra került és a rendszer használatának engedélyét megkaptuk. A Hétszínvirág Óvoda épületén elhelyezendő 28,8 kWp teljesítményű polykristályos-fotovoltatikus napelemes rendszer engedélyezési és kiviteli terveit megrendeltük. A tervező tervszállítási és engedélyeztetési határideje 2014. június 13. Az elkészült tervek tételes költségvetés kiírást is tartalmaznak, így azok elkészültét követően minden dokumentumunk rendelkezésre áll ahhoz, hogy a közbeszerzési pályázat a megvalósításokra elindítható legyen. A fejlesztések növelni fogják a megújuló energiaforrásokon alapuló villamos-energia szerepét az összes energia felhasználáson belül és ezen keresztül csökkeni fog az épületek szén-dioxid kibocsátása. A kivitelezés elvárt eredménye az, hogy az intézmények üzemeltetési költségei jelentősen csökkenjenek.
5.    A gyermekorvosi rendelőben elkészült a klíma berendezések telepítése, ami tavaly jelentkezett igényként az ott dolgozó gyermekorvosok és a szülők részéről. Az épület területén minden helyiségben önállóan szabályozható berendezések kerültek elhelyezésre, ami reményeink szerint javítani fogja az ott dolgozók és a gyermekorvosi szolgáltatást igénybe vevő családok komfortérzetét is. Kialakítottuk a rendelőt a pályázatot elnyert gyermekorvosnak és a vonalas telefon biztosítása érdekében áthelyeztünk a Baktay tér 1-ből egy jelenleg nem használt szabad vonalat.
6.    A Szivárvány Óvoda építése a szerződés szerinti ütemezésben történik. Jelenleg a belső terekben az álmennyezetek szerelése zajlik és a napokban véglegesítették a szakemberek a külső homlokzati szigeteléseket. Az álmennyezet elkészültét követően kb. két hét múlva kezdődnek el a belső hideg– és meleg burkolási munkák és a belső téri nyílászárók szerelései.
7.    Elkészült a Hétszínvirág Óvodában a régebbi épületrész területén 6 csoportszoba homlokzati nyílászáróinak árnyékolása redőnyök felszerelésével.
8.    Folyamatban van a Sport szigeten, a szánkódomb mellett a fitnesz park kialakítása. Az elsősorban 14 éves kor feletti gyerekek és felnőttek számára edzéslehetőséget biztosító területen 6 db eszköz kerül telepítésre, 8 db padot helyezünk el a park környezetében és az eszközök alá öntött gumi készül. A fejlesztés műszaki tartalmát úgy igyekeztünk összeállítani, hogy lehetőség szerint az üzemeltetési és fenntartási költségeket alacsonyan tartsuk, így készülnek az eszközök rozsdamentes acélból és az öntött gumi ütéscsillapító felület sem igényel a későbbiekben karbantartást, illetve sérülés esetén is könnyen javítható. A fitnesz park térvilágítással ellátott térfigyelő kamerával őrzött lesz. A kamera beüzemelése már az eszközök helyszínre szállításáig megtörténik.
9.    A Napsugár Óvoda gazdasági bejáratánál a beton járda balesetveszélyessé vált és az étel behordását sem tudták megoldani a dolgozók. A probléma megoldására elbontottuk a régi járdát és új beton járdát építettünk.
10.    Az iskolákban az internet előfizetéseket a jelenlegi szolgáltatási árak megtartása mellett átlagosan 3 szoros adatforgalommal rendelkező előfizetésekre módosítottuk.
11.    Május 12-én megkezdődtek az idei évre tervezett útépítések. Szilárd útburkolattal 8 utca: Las Torres, Babits Mihály, Apponyi Albert, Gyóni Géza, Dankó Pista, Bartók Béla, Bem József, Csokonai utca lesz ellátva, illetve az utcák mentén a csapadékelvezetési rendszer is kiépítésre kerül. A lakosságot az útépítés megkezdéséről, az útépítést akadályozó fák gallyazásáról előzetesen értesítjük.
12.    A város parkjaiba, egyéb közterületeire, intézményekbe (Hétszínvirág Óvodába 200 db, Százszorszép Óvodába 100 db, a Mese Óvodába 200 db és a Napsugár Óvodába 100 db) összesen 5000 db többlet egynyári növény kiültetésére került sor. Kikerültek a muskátlik a városi úthálózat menti villanyoszlopokra, az idei évben a Fő út SPAR áruház és a Duna-Tisza csatorna közötti szakaszát pluszban növényekkel díszítettük fel.
13.    A 2014. május 11-i felhőszakadást követően megállapítható, hogy a városi vízelvezető rendszer még e rendkívüli intenzitású és mennyiségű csapadéknál is jól működött. Kisebb lokális problémák adódtak, ezeket orvosolni tudtuk, a beérkezett lakossági bejelentéseket azonnal kivizsgáltuk, a szükséges beavatkozásokat (zárt csatornák, burkolt árkok megtisztítása a felgyülemlett iszaptól, hordaléktól) a csapadékvíz-elvezető rendszer üzemeltetője folyamatosan végzi. Néhány területen azonban komolyabb, csatornaépítéssel, burkolt árok rendszer létesítésével lehet az ilyen intenzitású úgynevezett villámárvíz elvezetését biztonságosan megoldani, ezen feladatok költségének pontos meghatározásához a szükséges felmérések jelenleg zajlanak. Megjegyzendő, hogy köszönhetően az elmúlt évek tervszerűen végrehajtott beruházásainak, Városunkban sehol nem öntött el, vagy veszélyeztetett lakóingatlant a lefolyó csapadékvíz, azonban az utóbbi időszak szélsőséges időjárása megmutatta, hogy az átgondolt rendszerként működő csapadékvíz-elvezető hálózat kiépítését, bővítését az elkövetkezendő években is kiemelt feladatként kell kezelni.
14.     A Pest Megyei Kormányhivatal megbízásából a Gyermekvédelmi és Szociális Főigazgatóság ellenőrizte a Családsegítő Szolgálatot, mindent rendben találtak (a tavalyi vizsgálat utóellenőrzése volt ez, az akkor előírtakat mind teljesítettük).
15.    Az óvodákban lezajlott az iskolába készülő korosztály ortopéd szűrése, ezzel az óvodások körében a szűrővizsgálat-programunk teljeskörűen megtörtént.
16.    A Magyar Államkincstár ellenőrizte a Területi Gondozási Központ által szolgáltatott jelzőrendszeres házi segítségnyújtás elszámolását, másfél évre visszamenőleg. Mindent rendben találtak.
17.    A Magyar Államkincstár ellenőrizte a gyermekétkeztetésre adott állami normatíva felhasználást a 2013-14-es időszakban. Számszaki eltérést nem találtak, itt is megfeleltünk az előírásoknak, sőt még 1.500.000,- Ft többlet támogatás esetleges kiutalását is megállapították.
Ezt követően Pethő Zoltán jegyző ismertette az európai parlamenti választások dunaharaszti végeredményét: a Fidesz-KDNP 2344, a Jobbik 616, az MSZP 503, a DK 488, az Együtt-PM 424, az LMP 284, a Haza Nem Eladó Mozgalom 30, Seres Mária Szövetségesei 25 szavazatot kaptak.
Pethő Zoltán elmondta még, hogy a kormányhivatal utasítására összehívta a német, a bolgár, a lengyel és a roma nemzetiségi önkormányzatok vezetőit. Az Állami Számvevőszék ellenőrzéseket foganatosít majd, ez az önkormányzatot is érinti. A jegyző kérte még azokat, akik az utcai virágtartókból ellopják a muskátlikat, hogy ne tegyék, inkább jöjjenek és adunk ingyen.
A képviselő-testület módosította költségvetési rendeletét, majd beruházási hitelfelvételekről döntött, ezekből az új óvoda felépítését és az iskolákban szükségessé vált beruházásokat finanszírozzák majd. Ezek után közbeszerzési eljárásokban döntöttek a képviselők. A közutak karbantartását és üzemeltetését 2014-ben a Hidrográd Kft. végezheti majd, 106 millió forintos nettó áron. A Szivárvány óvodába a Fa-zon Bútor Kft. szállíthat bútorokat, nettó 8,95 millió forintért. Az iskolabővítéseket a Lakort Kft. végezheti majd el, 94,4 millió forintos nettó áron. Pethő Zoltán örömét fejezte ki, hogy a nyertes cégekből kettő haraszti, a harmadik pedig haraszti alvállalkozókkal dolgoztat majd.
A testület döntött arról, hogy támogatási kérelmet nyújt be a helyi autóbusz-közlekedés finanszírozásához, majd elfogadta az önkormányzat öt évre szóló esélyegyenlőségi programját. Itt Pethő Zoltán megköszönte a program kidolgozásában részt vevő civilek, képviselők, a rendőrség és egyéb szervezetek munkáját. Meghatározták Dunaharaszti gyermekorvosi körzeteit, majd megtárgyalták és elfogadták a Dunaharaszti Vagyonhasznosító Kft. 2013. évi beszámolóját. Pékó Zoltán elmondta, hogy Hargitai Péter ügyvezető jó munkát végzett, de nyugdíjba megy, és újra kell gondolni a cég működését, esetleg – költségcsökkentés céljából - összevonni másik önkormányzati tulajdonú társasággal. A Multi-Dh. Kft. beszámolóját is elfogadták, itt Pékó Zoltán kérdésére, miszerint az anyagi jellegű ráfordítás 100 ezer forintról 650 ezerre nőtt, Módis Viktor ügyvezető elmondta, hogy ezek a cég létesítésének, engedélyeztetésének költségei. Pékó Zoltán örömét fejezte ki, hogy jól működik a hulladékszállítás, de a céget meg kéne tölteni konkrét tevékenységgel (jelenleg a feladatot a Multiszint Kft. látja el alvállalkozóként, mivel ő rendelkezik a szükséges eszközökkel – a szerk.), bár tudja, hogy ennek anyagi vonzata van. Dr. Szalay László válaszában elmondta, hogy az új cégnek egy évet kell működnie ahhoz, hogy ilyen irányban változtassunk. Erről a következő képviselő-testület dönthet majd, de a saját eszközök beszerzése százmilliós nagyságrendű kiadást jelenthet. A DPMV Zrt. beszámolójának tárgyalásakor a polgármester jelezte, hogy a 20 önkormányzatot tömörítő cég közgyűlésén elfogadták a jelentést, és elhatározták, hogy ezentúl negyedévente fognak összegyűlni. Dr. Szalay László a közgyűlésen több olyan felvetést is tett, amelyek a haraszti emberek érdekét szolgálják, ezeket szeptemberben tárgyalják majd meg. Pékó Zoltán szóvá tette, hogy megugrottak a kintlévőségek, és egyes költségek jelentősen nőttek. Ő is gyakoribb ülésezést javasolt, illetve azt, hogy a felügyelő-bizottságba kerüljön be egy pénzügyes. Dr. Szalay László válaszában hangsúlyozta, hogy a haraszti üzemigazgatóság nyereséges. A cég nagy veszteségének egyik oka – amely egyébként csupán a könyvelésben jelenetkezik - az, hogy a jogszabályok változása miatt az eszközöket vissza kellett adni az önkormányzatok tulajdonába. A másik ok a szigethalmi üzemigazgatóság által felhalmozott 200 milliós hiány. A felügyelő-bizottságon akkor lehet változtatni, ha lejár a mandátumuk. Hajdú Zsolt megmelítette, hogy konkrétumokat nemigen hallott Pékó Zoltántól, a felügyelő-bizottság pedig most is havonta ülésezik. Idén nem lehetett vízdíjat emelni, a cég által fizetett felügyeleti díj pedig tízmilliós nagyságrendű költésget jelent. A kintlévőség 1 milliárd forint, a vízcsapot azonban nem zárhatja el a cég. Ma Magyarországon nincs nyereséges víziközmű-szolgáltató. A DHRV Kft. korábban bérleti díjat fizetett az önkormányzatnak, az új rendszerben már ez sincs. Az eredményen javítani kell, jelenleg a 20 településből kettőben nyereséges a cég, az egyik Dunaharaszti.
A képviselő-testület ezután véleményezési jogát gyakorolta a közoktatási intézmények vezetői álláspályázataival kapcsolatban. Támogatták Sziráki György kinevezését a Baktay Ervin Gimnázium, Czompa Gyula kinevezését a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Hertlein Ferenc kinevezését az Alapfokú Művészet-oktatási Intézmény élére. A kinvezezésekről a KLIK dönt majd.
A testület ezt követően zárt ülésen folytatta munkáját.

A határozatok pontos szövegét - a jegyzőkönyv elkészülte után – természetesen feltesszük a honlapra.

 

Twitter megosztás Google+ megosztás