Az alábbiakban közöljük a Városi Okmányiroda tájékoztatóját az oktatási kártyák igényléséhez kapcsolódó adat-felvételezésről:
Az oktatási kártyacsaládról szóló, 3062/2011. (XII.30.) számú Kormányrendelet 2012.01.01-jén hatályba lépett. A jogszabály rendelkezése szerint az új oktatási kártya a Nemzeti Egységes Kártyarendszer specifikációjának megfelelő igazolvány, amely olyan, egyedi azonosítóval kezelt elektronikus adathordozó egységgel (adatchip) ellátott közokirat, mely biztonsági okmánynak minősül.
Az oktatási kártya fajtái: diák igazolvány, pedagógus igazolvány, oktatói igazolvány.
A Kormányrendelet értelmében a KEKKH gondoskodik az oktatási kártya igénylésekor az igénylő adatainak ellenőrzéséről, valamint az igénylő adataihoz megfelelő fénykép és aláírás, rögzítéséről, hozzárendeléséről. A KEKKH ezen feladatának az okmányirodákon keresztül tesz eleget.
Ez azt jelenti, hogy 2012.február 6-tól az oktatási kártya igénylési folyamatát az okmányirodákban kell kezdeni, ahol a fenti jogszabály alapján az igénylő adatait a személy-és lakcímnyilvántartás alapján ellenőrzik, arcképmását és aláírását digitalizált formában rögzítik.
Fentiek értelmében a mai naptól az okmányirodák várják az oktatási kártyák igénylőit.
Az okmányirodai eljárás jelenleg díj- és illetékmentes. Időpontot nem kell foglalni, az igénylők napijegyet kapnak, amelynek segítségével rövid várakozás után sor kerül az ügyintézésre.
Dunaharaszti, 2012. 02. 06.