2024. december 21.
Fontos információk egyéni vállalkozók és gépjármű-tulajdonosok részére

Az okmányiroda közleményei

2011. február 23. szerda

Új, a korábbinál több szolgáltatást nyújtó időpont-foglalási rendszert is telepített a Polgármesteri Hivatal az okmányirodába.

Az egyéni vállalkozások ellenőrzésének tapasztalatai

A vállalkozások adatai és a tevékenységi körök közhiteles nyilvántartása a céginformációs rendszerből mindenki számára elérhető.
Annak érdekében, hogy az fent említett adatbázisban pontos adatok szerepeljenek , ellenőrizni kell  az online eljárásban kezdeményezett vállalkozások adatait.

A hatályos 2009. évi CXV tv. , valamint a 308/2009. (XII.28.) kormányrendelet által támasztott követelményekre figyelemmel, előzetes terv alapján a Körzetközponti Okmányiroda 2010. november-december hónapban ellenőrizte a Dunaharaszti, Taksony és Dunavarsány településeken működő egyéni vállalkozásokat és egyéni cégeket.
Az adminisztratív kontrollt a 2010. január 1-től indított összes vállalkozásra kiterjesztettük. Jogszabályi kötelezettségünk az online eljárásban regisztrált adatok utólagos vizsgálata. A törvényesség biztosítása, a jogszabályi feltételek betartása érdekében egy tételes regisztrációs adatokra irányuló, személyes megjelenést igénylő okmány- és igazolás (személyi okmányok, iskolai végzettség, működési engedély, szakhatósági engedély, szerződés) bemutatásra is kiterjedő ellenőrzést végeztünk.
Az okmányirodába beidézett vállalkozók esetében a nyilvántartási adatokat, a helyszínen - székhelyeken, telephelyeken - pedig a tevékenységek gyakorlását vizsgálták munkatársaink.
Tapasztalataink alapján elmondható, hogy leggyakrabban olyan, pontatlan vállalkozói adatokkal találkoztunk, mely elsősorban a jogszabályok ismeretének  hiányából fakadt, ez jellemzően  a tevékenységi körök nem megfelelő kiválasztását eredményezte. Több esetben nem rendelkeztek a vállalkozók megfelelő szakmai végzettséggel, és annak gyakorlása során sem alkalmaztak szakképzett munkatársat.
Legtöbb esetben lehetőséget találtunk arra, hogy online eljárásban módosításokat fogadjunk el a nyilvántartási adatok pontosítása végett, de néhány esetben a tevékenységek megszüntetése elkerülhetetlen volt.

Ilyen esetekben vagy maga az ügyfél kezdeményezte a vállalkozás megszüntetését, vagy hivatalból került erre sor, mivel a megadott határidőig a tevékenységi kör módosítását ügyfelünk nem végezte el.

Ezúton kérem a körzetközponti nyilvántartásba tartozó vállalkozóinkat, hogy a közhiteles nyilvántartás érdekében olyan tevékenységi köröket válasszanak, mely a saját iskolai végzettségük  vagy a munkavállalójuk képesítése alapján gyakorolható.
Amennyiben a meglévő, vagy tervezett vállalkozással kapcsolatban nem jutnak kellő információhoz a tevékenységi körök kiválasztása során,  forduljanak hozzánk bizalommal!

                                 




Tisztelt Ügyfelek!

Tájékoztatom Önöket, hogy a Dunaharaszti Körzetközponti Okmányiroda 2011 február  hónapban új időpontfoglaló szolgáltató rendszert telepített (b2data.hu/b2time/dunaharaszti/) hivatali helyiségébe (Dunaharaszti, Báthory u. 1) valamint a Taksonyi- és Dunavarsányi Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatára.
Ez a korszerű, ügyfélbarát program lehetőséget biztosít a lakosságnak a dunaharaszti városi honlapon keresztül is ügyintézési időpont választására. A regisztrációt követően a későbbi ügyintézési időpontkérés már egy egyszerű azonosítással kezdeményezhető. A korábbi rendszertől eltérően most e-mail-ben visszaigazolást kap az ügyfél az általa kiválasztott bejelentkezésről.
Fontos még megemlíteni, hogy az ügyfélváróban kihelyezett monitorokon közérdekű tájékoztatások közzétételét tervezzük a polgármesteri hivatalok aktuális hirdetményeiből és a képviselő-testületek döntéseiről.

Az okmányirodában a Groupama Garancia Biztosító Zrt. munkatársai helyszíni ügyintézéssel, teljes körű biztosítási szolgáltatással segítenek Önöknek, hétfői és szerdai napokon, valamint - előzetes időpont-egyeztetés alapján - péntek délelőttönként is.


Tisztelt járműtulajdonosok és üzembentartók!

Egy jogszabály módosítása már 2010 január 1-jétől lehetőséget nyújt a járműtulajdonosoknak, illetve jármű-üzembentartóknak  a tiltott helyen történő parkolás esetén a büntetés elkerüléséreha a járműnyilvántartásban szerepel telefonszámuk, illetve elektronikus levélcímük. Az intézkedést folytató hivatalos személy az üzenet (elektronikus értesítés) küldését követően, ha 15 percen belül találkozik a járművezetővel, nem kell büntetést fizetni, a járművet nem kerékbilincselik, illetve  nem szállítják el a helyszínről.
A járműnyilvántartásba történő bejegyzés kezdeményezésére az okmányirodában van lehetőség előzetes időpontfoglalást követően. A záradék bejegyzésének költsége 2300 Ft., melyet szolgáltatási díj címen csekken kell befizetni, mely az ügyintézőnél vehető át.



Tisztelettel:                
                               
Tomcsenkó József

okmányiroda vezető
 

Twitter megosztás Google+ megosztás