2024. február 28.

Jobb agyféltekés rajztáborok indulnak 2016-ban is!

Móra F. u. 40.
06-30-911-8015
Kattintson a megtekintéshez
Vezető(k): Barabásné Czeiner Gabriella

Rajzolásra, kreativitásra születni kell?

Behatárolja-e életünk lehetőségeit a született alkotókészség megléte, vagy hiánya? Ha csak a tehetséget érdemes fejleszteni, mit kezdjünk a kevésbé ügyesekkel?

A rajztanulást a mintakövetés határozza meg, melyet spontán véleményünkkel akaratlanul befolyásolunk. Akit bíztatnak, lelkesítenek, az szívesen gyakorolja, akit nem, inkább másféle tevékenység után néz. Később el is könyveli magáról: én nem tudok rajzolni, nekem ez nem megy. Valóban igaza van?

A kreativitás nyitottság, kísérletezés, örömteli, rugalmas hozzáállás az élethez. Ez a képesség bennünk van, különböző mélységekben elrejtve.

A jobb agyféltekés rajzolás olyan módszer, mellyel bármely életkorban (kisgyermektől szenior korig), hatékonyan lehet elősegíteni a kreatív képességek kibontakozását. Folyamatos és rendszeres gyakorlásával jelentős fejlődés mutatkozik a kézügyesség, grafikai ábrázolásmód, megfigyelőkészség, elmélyülés-elcsendesülés, kapcsolatteremtés, önismeret és önbizalom terén.

Rajzolás közben észrevétlenül szemléletet váltunk: az élethez, és az önmagunkhoz való viszonyulásban. A fejlődés mozgatója a motiváció, az érdeklődés felkeltése, pozitív megerősítés, sok-sok dicséret, és a közös öröm. Tanítványaim az első foglakozásokon szembesülnek azzal, hogy a jót nem is látják munkájukban. Főként a hibákra fókuszálnak, miként a felnőttek.

Rajziskolámban megtanulják értékelni azt a szintet, ahol tartanak, így elégedettek, boldogok lehetnek. A fejlődés mércéje nem az összehasonlítgatásban, versenyekben és győzelemben van. Az a kérdés, önmagához képest fejlődött-e, és mi annak együtt örülünk.

Nem gondolom, hogy mindenkiből művész lesz, aki gyerekkorában ügyesen rajzolt, nem is ez a célom, bár a tehetséggondozás és fejlesztés is fontos feladatom. És nem is csak a „tehetségesekkel” érdemes foglakozni. Hiszen mindenki tud fejlődni, ha van szeme, hogy megfigyeljen, és van ceruzát tartani tudó végtagja is. Minden képesség fejleszthető, csak megfelelő tanulható módszer, érdeklődés, kitartás és rendszeres gyakorlás kell hozzá.  Közös munkánk jutalma a siker, az örömteli, boldog, felszabadult ember, aki szabadon kifejezi érzelmeit. Azt is megtanulják közben, hogy elérhetik, amit szeretnének, ha elég kitartóak és hajlandóak tenni is érte.

Szeretnék felnőtteket, szülőket, nagyszülőket is megtanítani erre a módszerre, (nemcsak a rajzolásban), akik a gyerekeikkel, unokáikkal együtt maguk is átélhetik az új látásmódot, s az alkotás örömét. Rendszeres gyakorlással a felnőttek is megtapasztalhatják a belső fejlődést, mely a szemléletmód megváltozásával jár.

Várom szeretettel nyári napközis táboraimban haladó, gyakorló tanítványaimat is.  Tanév közben szakkörökön és gyakorló foglalkozásokon fejleszthetik tovább a kialakult képességeiket.

Barabásné Czeiner Gabriella

tanító, kineziológus

Tel. 36-30-911-8015

rajziskola@tuzopalstudio.hu