Január 2-án megtörtént az átadás-átvétel

Városi helyett járási okmányiroda

2013. január 2. szerda

Az év első napján ismét megkezdték működésüket Magyarországon a közigazgatás középszintű egységei, a járások. Dunaharaszti városa a Szigetszentmiklós központtal megalakult járás illetékességi területébe tagozódik be.

A járások átvesznek számos, az eddig a jegyzők által gyakorolt hatáskört a polgármesteri hivataloktól. A Dunaharasztit érintő legfontosabb változás az, hogy az okmányirodai, a gyámhivatali, az építéshatósági, valamint egyes szociális tárgyú eljárások a továbbiakban a járási hivatal hatáskörébe tartoznak, ezek felett megszűnik a Dunaharaszti Polgármesteri Hivatal irányítási-vezetési feladatköre.

A dunaharaszti lakosoknak, ügyfeleknek azonban továbbra sem kell az okmányirodai és a gyámhivatali ügyeiket a városon kívül intézniük, mert mindkét szerv a megszokott helyeken, az eddigi, nagy gyakorlattal rendelkező munkatársakkal folytatja tevékenységét. Őket a járási hivatal foglalkoztatja a továbbiakban. Az épületeket az önkormányzat a vonatkozó jogszabálynak megfelelően, ingyenes használatra adta át a járásnak. Az önkormányzat vezetése mindent megtett azért, hogy az átállás zökkenőmentes legyen, és azt az ügyfelek a legkevésbé sem érezzék meg; ennek érdekében minden olyan felszerelést, berendezési tárgyat, infokommunikációs eszközt a járási hivatal rendelkezésére bocsátott, amely a színvonalas munkavégzéshez szükséges.

Honlapunkon az átmenet ideje alatt - illetve a járási honlap elindulásáig - továbbra is elérhetővé teszünk minden olyan információt az átadott ügyekkel kapcsolatban, ami az Önök tájékozódását szolgálja. Egy ideig még elérhető lesz így az okmányirodai időpontfoglalást lehetővé tevő internetes bejelentkezési rendszer is.

Az építéshatósági ügyekben a járásközpont nyújt tájékoztatást a továbbiakban.

Twitter megosztás Google+ megosztás