A DHRV Kft. közleménye

Leváltja a matricát a csip a szemeteskukákon

2010. március 24. szerda

Dunaharaszti úttörő szerepet vállal azzal, hogy Magyarországon elsőként vezeti be a nyugat-európai országok némelyikében már bevált elektronikus rendszert a kommunális hulladék kezelése során. Az alábbiakban a DHRV Kft. közleményét olvashatják az új rendszer előnyeiről.

Tisztelt Dunaharaszti Lakosok!
A DHRV Kft. hat év elmúltával 2010. évtől leváltja a "matricás" hulladékgyűjtő edény azonosítási rendszert. A matricák rendkívül sérülékenyek voltak, alapanyagtól függően jobban, vagy kevésbé bírták a napsugárzást, elszíneződtek. Ha a felragasztásuk nem teljesen szennyeződés és zsírmentes felületre történt, akkor leestek a hulladékgyűjtő edényről, bosszankodást és szükségtelen utánajárást okozva ezzel önöknek, többletköltséget a DHRV Kft-nek.
A bevezetésre kerülő, rádióhullámok segítségével működő elektronikus RFID (Radio Frequency Identification - Rádió Frekvenciás Azonosítás) rendszer felépítése hasonló a bevásárló központokban alkalmazott lopásmegelőző címke és kapu rendszerekével. Minden hulladékgyűjtő edény egy egyedi azonosítószámot tartalmazó apró címkét kap, amelyet kollégáink március 1.-jétől folyamatosan helyeznek fel ügyfeleink hulladékgyűjtő edényeire. A címke egy elektronikus áramkört tartalmaz, amely rádióhullámok hatására feléled és visszasugározza a tárolt adatait. Ilyen adat a címke sorszáma, melyből a DHRV Kft. be tudja azonosítani, hogy mely címre mely előfizetőhöz tartozik az adott edényzet. A visszasugárzott adatokat a hulladékgyűjtő teherautón telepített berendezés érzékeli és összeveti a DHRV Kft. ügyviteli rendszeréből nyert adatokkal. Amennyiben a címke, illetve az azonosított előfizető díjfizetései, címe, stb. rendben vannak, az edény üríthető. Ha olyan előfizetőt azonosít a rendszer, akinek komoly szemétdíj elmaradásai vannak, vagy más okból „nem üríthető” a kukája, akkor azt hang és fényjelzéssel a kezelőszemélyzet tudtára adja. A „nem üríthető” edények ürítése is megtörténik ugyan, de a rendszer rögzíti a problémát és kollégáim az alapján kiszámlázzák a díjat. A ki nem egyenlített tartozásokat pedig az Önkormányzattal együttműködve adó formájában behajtjuk, az ingatlanra terheljük.
Rövidtávú célunk a rendszer kialakításával, hogy egy friss képet kapjunk a városról: ki mennyi hulladékot termel valójában és a „potyázókat” (számuk jelenleg a szolgáltatást  igénybevevők kb. 20%-ára rúg!) felelősségre vonhassuk, fizetésre kényszeríthessük. Ezzel a rendesen fizető ügyfeleink érdekeit szeretnénk védeni.
Hosszútávú célunk, mely egyben egy uniós irányelv is: a súly alapú számlázás. Ezzel a rendszerrel szeretnénk megoldani a már régóta fennálló problémát, miszerint az egyedülálló és idős emberek, akik nem termelnek az edényzet űrmértékéhez hasonló mennyiségű szemetet, kevesebbet fizethessenek.
A címkéket, ellentétben a matricákkal, nem kell évente cserélni, azok élettartama kb. 10 év. Többet nem kell évente bajlódniuk a matricák felragasztásával, nem kell odafigyelniük azok állapotára. Kérjük, hogy kollégáink jelentkezésekor biztosítsanak hozzáférést a gyűjtőedényeikhez. Az erre felhatalmazott dolgozóink fényképes igazolvánnyal tudják igazolni magukat. A címkéket adott gyűjtési napokon rögzítik kollégáink 6 és 13 óra közötti időszakban. Kérjük előfizetőink segítségét abban, hogy ha még nem kaptak azonosító címkét, akkor a jelzett időpontban hagyják kint edényzetüket. Az új címke átvételéig természetesen a 2009. évi matrica érvényes!
Módis Viktor
hulladékgazdálkodási ágazatvezető
DHRV Kft.

 

Twitter megosztás Google+ megosztás